Vaccination og sundhedseftersyn

Vi anbefaler en årlig sundhedsundersøgelse af din hund eller kat. Det er en god investering i dit kæledyrs helbred. Det er som bekendt bedre at forebygge end at helbrede. Mange sygdomme er lettere at behandle, hvis de opdages i tide. Din hund eller kat bliver undersøgt grundigt, idet vi tjekker tænder og mundhule, øjne, ører, pels og hud, knogler og led, lytter på hjerte og lunger samt tjekker lymfeknuder. Dyrets vægt vurderes, og vi snakker om, hvordan dyret har det. Hvis der findes tegn på begyndende sygdom findes en løsning på dette.

Oftest får din hund eller kat også en vaccine i forbindelse med sundhedsundersøgelsen. Den bliver skræddersyet til lige netop din hund eller kats behov.
Finder du tit flåter på din hund bør du overveje at få den vaccineret mod den flåtoverførte sygdom Borrelia. Læs mere her

Når dit dyr bliver ældre, tilbyder vi en udvidet seniorundersøgelse med tilbud om blodprøveundersøgelse, urinundersøgelse samt røntgenundersøgelse. Formålet er at fange evt. aldersrelaterede lidelser på et tidligt stadie, således at udviklingen af sygdommen kan forebygges, eller optimal behandling kan igangsættes. Dette vil øge livskvaliteten hos din hund eller kat.

Vaccination af hund
Vaccination af kat
Seniorundersøgelse af hund
Seniorundersøgelse af kat